БАНК ІДЕЙ – це збір ідей для вирішення певної проблеми.
БРЕЙН – РИНГ – форма
методичної роботи основною формою якої є пробудження інтересу, обговорення,
спонукання до творчого пошуку, дослідження певної проблеми. Проводиться в
ігровій формі в кілька раундів, які передбачають питання для обговорення.
БРИФІНГ –
інформаційна бесіда, під час якої стисло викладається бачення одного зі
злободенних питань. Може проводитися керівником або фахівцем, який заздалегідь
готується до запитань із визначеної теми.
ДЕБАТИ – обговорення певного питання, обмін думками.
ДИСКУСІЯ – це: 1)
широке публічне обговорення спірного питання; 2) спір, суперечка окремих осіб,
співбесідників.
ДИСКУСІЙНИЙ КРУГЛИЙ СТІЛ – форма методичної роботи, метою якої є формування навичок об’єктивної
оцінки, практичних підходів до вирішення конкретного питання, вміння
аргументовано відстояти свою позицію, культури ведення дискусії. Засідання
можуть проводитися систематично з
постійним або змінним складом учасників, тематика яких може бути
найрізноманітніша (проблема загартування дошкільників, навчання раннього
читання та ін.).
ДИСПУТ – спір на
наукову, літературну чи іншу тему, який відбувається перед аудиторією слухачів.
ДІЛОВА ГРА – це: 1)
метод моделювання педагогічної діяльності, який дає змогу оцінити професійний
рівень, а також діагностувати труднощі, що виникають на різних етапах
професійної діяльності; 2) метод пошуку управлінських рішень в умовах
проблемних ситуації. Ділова гра використовується як метод активного навчання
працівників управління з метою формування навичок прийняття рішень в
нестандартних ситуаціях, а також як засіб тестування певних здібностей у працівників окремих категорій;
метод імітації ситуацій, що моделюють професійну чи іншу діяльність шляхом гри,
в якій беруть участь різні суб’єкти, наділені різною інформацією, функціями і
діють за встановленими правилами.
ДНІ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ - форма методичної роботи. Коли
впродовж дня досвідчені педагоги
діляться своїми творчими напрацюваннями, проводять творчі звіти, майстер
– класи тощо.
ДОВІДКОВЕ БЮРО – форма
роботи, спрямована на одержання інформації, консультації, поради, рекомендації
щодо вирішення складних проблемних питань, усунення труднощів у роботі. Може
проводитися в ігровій формі. Стосуватися певної проблеми.
ДОШКІЛЬНИЙ «ІНТЕРНЕТ» - форма роботи з педагогічними працівниками, яка має пошуково –
дослідницький та інформативний характер. Вона спрямована на розширення та
збагачення знань усіх працівників дошкільного навчального закладу новинами наукового,
психолого-педагогічного, методичного та дидактичного забезпечення дошкільної
освіти. Одержана педагогами інформація з різних джерел (література, періодика,
інтернет тощо) може повідомлятися на педагогічних годинах.
ЕСТАФЕТА ПЕДАГОІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ – це змагання між кількома групами педагогів, де один учасник починає
розгляд проблеми, інші продовжують її розкривати. Останній учасник підбиває
підсумки.
ЄДИНИЙ МЕТОДИЧНИЙ ДЕНЬ – проводиться раз на квартал для всіх педагогів дошкільного навчального
закладу. Напередодні випускають тематичний бюлетень, організовують виставку
методичних розробок, творчих робіт педагогів і дітей, нової психолого
–педагогічної літератури. У програмі заходів методичного дня – відкриті
перегляди різних форм роботи з дітьми (ранкова гімнастика, заняття, прогулянка
та ін.), розгорнутий аналіз та обговорення, огляд нової методичної літератури,
підбиття підсумків.
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПРЕС-ЦЕНТР – форма методичної роботи, метою якої є систематичний пошук інформації та
обмін нею у колективі.
КОНКУРС – змагання,
яке дає можливість виявити найдостойніших із його учасників або найкраще з
надісланого на огляд. Це спосіб перевірки професійних знань, умінь, навичок,
педагогічної ерудиції, демонстрація та оцінювання творчих досягнень педагогів.
КОНСУЛЬТАЦІЯ –
порада, пояснення з будь-якого питання. Проводиться у формі співбесіди
індивідуально чи з групою за певним графіком або за потреби. Сприяє
усвідомленню складних питань. А також поглибленню знань і професійних інтересів
педагогів.
КРУГЛИЙ СТІЛ – форма
роботи з педагогічними кадрами, метою якої є обговорення певної проблеми.
Розміщення учасників по колу зрівнює їх становище. Забезпечує взаємодію. Під
час організації та підготовки до круглого столу заздалегідь визначають питання,
пропонують відповідну літературу.
МЕТОДИЧНИЙ АУКЦІОН –
форма роботи, за допомогою якої можна цікавіше провести семінар – практикум,
узагальнене заняття, обговорити труднощі.
МЕТОДИЧНИЙ ДІАЛОГ –
це складник будь-якої форми методичного навчання, який має теоретичне домашнє
завдання. У методичному діалозі можуть брати участь керівник і слухачі або дві
групи слухачів.
МЕТОДИЧНИЙ РИНГ – форма
методичної роботи, яка сприяє вдосконаленню знань педагогів, дає змогу виявити
загальну ерудицію і є різновидом дискусії.
МЕТОДИЧНІ ОБ’ЄДНАННЯ
покликані забезпечити ознайомлення педагогічного колективу з новою педагогічною інформацією, передовим
педагогічним досвідом, сприяти впровадженню їх в педагогічний процес. Вони
створюються переважно при міських (районних) відділах освіти, а засідання
проводяться чотири – п’ять разів на рік під керівництвом досвідчених творчих
педагогів.
МОЗКОВА АТАКА – це
колективний пошук педагогами оптимальних шляхів вирішення проблем. Сутність
цієї форми роботи в тому, що керівник називає тему, а учасники «атакують свій
мозок», щоб згадати все, що їм відомо з цього питання. Її мета – актуалізувати
знання з визначеної теми.
ПЕДАГОГІЧНИЙ
ПРОЦЕС –
спеціально організована динамічна взаємодія педагога і дітей, спрямована на
забезпечення їх навчання, виховання, розвитку.
ПЕДАГОГІЧНИЙ
РИНГ –
форма методичної роботи, яка використовується під час атестації, обміну
думками, досвідом. Основною її метою є стимулювання практичного застосування
знань з певних проблем, вправляння в оцінюванні правильності вирішення питань
ПЕДАГОГІЧНІ
ЗНАННЯ –
уявлення батьків про вікову динаміку розвитку дитини, самоцінність періоду
дошкільного дитинства, основні завдання виховання.
ПЕДОЛОГІЯ – наука про дітей,;
сукупність анатомічних, біологічних, соціологічних концепцій психологічного,
фізичного розвитку дітей і молоді.
ПЕРЕДОВИЙ
ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД – навчально-виховна, організаційно-педагогічна діяльність, у процесі якої
стабільні позитивні результати у розв’язанні актуальних педагогічних проблем
забезпечуються шляхом використання оригінальних форм, методів, прийомів,
засобів навчання та виховання, нових освітніх систем або інтеграції традиційних
форм, методів і засобів.
ПЕРСПЕКТИВНЕ
ПЛАНУВАННЯ – черговість виконання поставлених завдань на тривалий період (навчальний
рік, півріччя, квартал, місяць).
ПІДВИЩЕННЯ
КВАЛІФІКАЦІЇ – система заходів, спрямованих на розширення наукового і педагогічного
світогляду педагогічних працівників,
удосконалення їхньої практичної діяльності.
ПОТОЧНЕ
(КАЛЕНДАРНЕ) ПЛАНУВАННЯ – планування педагогічної роботи на термін від
одного-двох днів до одного-двох тижнів, місяць, квартал.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
– публічне
представлення чого – небудь нового, що з’явилося нещодавно, зновустворене.
ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ – методичний захід, в
основі якого лежать комунікативні вміння. За своєю структурою складається з
усного виступу, чітких запитань і лаконічних відповідей.
ПРИНЦИП
НАВЧАННЯ – основне вихідне положення теорії
навчання, що випливає з його закономірностей, окреслює загальне спрямування
навчального процесу, вимоги до його змісту, методики й організації.
ПРОГРАМА – документ, що визначає
основний зміст навчально – виховної роботи в дошкільних навчальних закладах із
певних предметів, обсяг знань, умінь, навичок, які мають засвоїти діти.
ПРОЕКТ – задуманий план дій.
Задум, намір.
ПРОФЕСІЙНА
МОБІЛЬНІСТЬ – здатність педагога до змін у професійній діяльності за нових соціально –
педагогічних умов.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ
БАР’ЄР –
психічний стан, який виявляється в неадекватній пасивності особистості. Що
перешкоджає виконанню певних дій. Причинами його виникнення можуть стати
новизна і небезпечність ситуації, несподівана чи негативна інформація,
негнучкість і уповільнена швидкість мислення.
РЕЖИСЕРСЬКІ
ІГРИ –
ігри дитини з іграшками та їх замінниками за вигаданим нею сюжетом.
РІВЕНЬ
РОЗУМОВОЇ АКТИВНОСТІ – здатність дитини самостійно ставити пізнавальні
завдання та знаходити способи їх виконання.
РОЗВИВАЛЬНЕ
СЕРЕДОВИЩЕ – комплекс психолого-педагогічних, матеріально-технічних,
санітарно-гігієнічних, ергономічних, естетичних умов, що забезпечують
організацію життя дітей у дошкільному навчальному закладі.
САМОАНАЛІЗ
ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ – вивчення педагогом стану, результатів своєї
професійної діяльності, встановлення причинно – наслідкових взаємозв’язків між
елементами педагогічних явищ, визначення шляхів удосконалення навчання і
виховання дітей.
САМОКОНТРОЛЬ – регулярний запас
власної поведінки з метою виявлення нових рис характеру й боротьби з
недоліками..
САМООЦІНКА – здатність особистості
зважувати і оцінювати свої можливості, поглянути на себе збоку, дати об’єктивну
оцінку розвитку як окремих рис, так і особистості в цілому, викликати
незадоволення власною поведінкою.
САМОРОЗВИТОК – процес активної,
послідовної, прогресивної і незворотної якісної зміни психологічного статусу
особистості. Можливий на певному етапі вікового розвитку, за сформованості
механізмів саморегуляції.
СЕМІНАР – одна з форм підвищення
кваліфікації і майстерності педагогічних працівників дошкільних навчальних
закладів.
СИСТЕМА ВИХОВАННЯ – сукупність взаємопов’язаних ідей і принципів організації виховного процесу, методів і прийомів
поетапної реалізації в межах певної соціальної структури (сім’ї, дитячого
садка, школи, ВНЗ, держави).
СИСТЕМА ОСВІТИ – сукупність навчальних
закладів незалежно від їх організаційно-правових форм, типів і видів, які
реалізують послідовні освітні програми та державні освітні стандарти різного
рівня і спрямованості, а також система органів управління освітою.
СИТУАЦІЯ УСПІХУ З ПЕДАГОГІЧНОГО
ПОГЛЯДУ
– цілеспрямоване, організоване педагогом і сім’єю створення умов для досягнення
значних результатів у діяльності індивіда й колективу. Ситуація успіху
досягається тоді, коли сама дитина оцінює результат як успіх.
СОЦІАЛЬНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ДИТИНИ – відкритість до світу
людей як потреба особистості. Навички соціальної поведінки, готовність до
сприймання соціальної інформації, бажання пізнавати людей. Робити добрі
вчинки..
СОЦІАЛЬНО - ПСИХОЛОГІЧНА
АДАПТАЦІЯ ДО ШКОЛИ – активне пристосування дитини до класу, учителя, свого місця у школі.
СТУПІНЬ КОМПЕТЕНТНОСТІ – комплекс особистісних
рис і властивостей, потреб і здібностей, елементарних теоретичних уявлень, що
становлять систему знань дитини, життєво важливих практичних умінь, які
гарантують здатність реалізувати можливості розвитку особистості.
ТВОРЧИЙ
ПРОЕКТ -
програма, план, який містить елементи нового, спрямований на розвиток,
збагачення, вдосконалення.
ТВОРЧІСТЬ –
діяльність
людини, спрямована на створення духовних і матеріальних цінностей і пройнята
елементами нового, вдосконалення, збагачення, розвитку.
ТЕОРІЯ
РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ – сукупність принципів, методів. Прийомів навчання,
спрямованих на ефективний розвиток психічних функцій, особистісних рис дітей.
ТЕСТИ – короткі стандартизовані
завдання, за якими проводяться дослідження
розвитку особистості.
УПРАВЛІННЯ
ПЕДАГОГІЧНИМИ ІННОВАЦІЯМИ – вид соціального управління, що підтримує
цілеспрямованість і організованість
інноваційних процесів у системі освіти.
ЦІЛІСНІСТЬ
ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ – єдність мети, змісту, методів виховання і навчання.
Виховання і самовиховання, процесів, етапів і дій.
ЯКІСТЬ
ОСВІТИ –
рівень знань і вмінь, розумового, морального і фізичного розвитку тих, хто
навчається. на певному етапі відповідно до поставлених цілей; рівень
забезпечення навчальної діяльності й
надання освітніх послуг учасникам освітнього процесу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий